moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Samoloty dla VIP-ów będą od nowego roku

Dwie firmy złożyły oferty na czarter samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Zanim Inspektorat Uzbrojenia MON wybierze wykonawcę usługi, dokona weryfikacji złożonych dokumentów. Trzyletnia umowa ma obowiązywać od 1 stycznia 2014 roku. Jej wartość jest wyceniana na kilkaset milionów złotych.


MON chce wyczarterować cztery samoloty, które mają przewozić najważniejsze osoby w państwie. Dwa z nich mają być maszynami średniej wielkości, z zasięgiem powyżej trzech i pół tysiąca kilometrów, które na pokład mogą zabrać dziewięćdziesięciu pasażerów. Drugi typ to małe samoloty o zasięgu powyżej pięciu tysięcy kilometrów, które mogą przewieźć maksymalnie dziewiętnastu pasażerów.

Wyczarterowaniem VIP-owskich samolotów armii są zainteresowani dwaj przewoźnicy. Blue Jet sp. z o.o. oferuje samoloty „małe” , Polskie Linie Lotnicze LOT SA samoloty „średnie”. Trzecia firma – Enter Air sp. z o.o. – choć złożyła wniosek o udział w postępowaniu, ostatecznie nie przedstawiła swojej propozycji.

– Oferty są analizowane pod kątem wymagań formalnoprawnych. Kolejnym etapem będzie wybór najkorzystniejszej – mówi kmdr Janusz Walczak, dyrektor Departamentu Prasowo-Informacyjnego MON. Umowa ma zostać podpisana do 21 grudnia 2013 roku. W praktyce najważniejsze osoby w państwie zaczną latać nowymi samolotami od 1 stycznia 2014 roku. „Wynajem” maszyn ma potrwać do końca 2017 roku.

Wyczarterowane samoloty będą stacjonować w Warszawie na Lotnisku Chopina. Będą przeznaczone do wyłącznej dyspozycji zamawiającego. Na czas wynajmu zostaną przemalowane w biało-czerwone barwy.

Zgodnie z warunkami przetargu, załoga obsługująca samolot musi wykazać się udokumentowaną znajomością języka polskiego, a personel techniczny i operacyjny (m.in. piloci) ma się legitymować certyfikatami dostępu do informacji niejawnych, oznaczonych klauzulą „tajne” i „zastrzeżone” lub ich odpowiednikiem w kraju wykonawcy.

Obecnie prezydent, premier i ministrowie mają do dyspozycji dwa brazylijskie samoloty Embraer, wyczarterowane przez resort obrony od należącej do LOT-u spółki Eurolot. Zawarta w 2010 roku umowa wygasa z końcem 2013 roku. Dlatego MON już pod koniec maja 2013 r. ogłosił przetarg na czarter nowych maszyn.

PG

autor zdjęć: kpt. Maciej Nojek

dodaj komentarz

komentarze


Rosomaki w rumuńskich Karpatach
 
W obronie Tobruku, Grobowca Szejka i na pustynnych patrolach
„Szczury Tobruku” atakują
Srebro na krótkim torze reprezentanta braniewskiej brygady
Terytorialsi zobaczą więcej
Użyteczno-bojowy sprawdzian lubelskich i szwedzkich terytorialsów
Pożegnanie z Żaganiem
Karta dla rodzin wojskowych
Aplikuj na kurs oficerski
Ogień Czarnej Pantery
Wszystkie oczy na Bałtyk
Ustawa amunicyjna podpisana przez prezydenta
Czarna Dywizja z tytułem mistrzów
Podziękowania dla żołnierzy reprezentujących w sporcie lubuską dywizję
Szkoleniowa pomoc dla walczącej Ukrainy
Kluczowa rola Polaków
Trudne otwarcie, czyli marynarka bez morza
Homar, czyli przełom
Trzy medale żołnierzy w pucharach świata
Olympus in Paris
Transformacja wymogiem XXI wieku
Wojsko otrzymało sprzęt do budowy Tarczy Wschód
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Donald Tusk po szczycie NB8: Bezpieczeństwo, odporność i Ukraina pozostaną naszymi priorytetami
Ostre słowa, mocne ciosy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ustawa o zwiększeniu produkcji amunicji przyjęta
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Polskie „JAG” już działa
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Medycyna „pancerna”
Fundusze na obronność będą dalej rosły
Zmiana warty w PKW Liban
Więcej pieniędzy za służbę podczas kryzysu
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Olimp w Paryżu
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
„Siły specjalne” dały mi siłę!
Polsko-ukraińskie porozumienie ws. ekshumacji ofiar rzezi wołyńskiej
Wybiła godzina zemsty
Czworonożny żandarm w Paryżu
„Feniks” wciąż jest potrzebny
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
SkyGuardian dla wojska
Sejm pracuje nad ustawą o produkcji amunicji
W Toruniu szkolą na międzynarodowym poziomie
Zyskać przewagę w powietrzu
Determinacja i wola walki to podstawa
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Druga Gala Sportu Dowództwa Generalnego
„Nie strzela się w plecy!”. Krwawa bałkańska epopeja polskiego czetnika
Bój o cyberbezpieczeństwo
Mniej obcy w obcym kraju
Wielkie inwestycje w krakowskim szpitalu wojskowym
Co słychać pod wodą?
Grupa WB idzie na rekord

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO