moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

PGZ i Rolls-Royce podpisały umowę

W ciągu kilku miesięcy w Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych w Poznaniu zostanie uruchomiony serwis, rozpoczną się też naprawy silników do pojazdów szynowych produkowanych przez Rolls-Royce’a. To tylko jeden z biznesowych projektów, które Polska Grupa Zbrojeniowa zamierza realizować wspólnie z brytyjskim koncernem w przemyśle obronnym, energetyce i lotnictwie.

Arkadiusz Siwko, prezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej, oraz Paul Kaye, prezes Rolls-Royce International (Europa Centralna i Wschodnia), podpisali umowę o współpracy dotyczącej produkcji wojskowej przeznaczonej dla lotnictwa, energetyki i transportu.

Polska Grupa Zbrojeniowa dzięki kooperacji z uznanym producentem, m.in. zespołów napędowych do samolotów i śmigłowców, może zyskać nowych, cywilnych klientów. – Rolls-Royce jest światowym liderem w produkcji silników, które są używane zarówno w przemyśle obronnym, jak i cywilnym. Współpraca z holdingiem stwarza nam szansę na transfer technologii i zdecydowane zwiększenie możliwości produkcyjnych – mówił prezes Arkadiusz Siwko.

Na początek PGZ i Rolls-Royce chcą wspólnie produkować m.in. zespoły napędowe do pojazdów szynowych. Ich wytwarzaniem mają się zająć spółki wchodzące w skład Grupy, w tym Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne z Poznania oraz firmy spoza holdingu, np. wielkopolskie Zakłady H. Cegielskiego. Prezes WZM, Elżbieta Wawrzynkiewicz, podkreśla, że poszerzenie produkcji poznańskiej firmy na rynku cywilnym będzie się odbywać stopniowo. – Serwis, naprawy, montaż, a później współprodukcja. Tak widzimy współpracę z Rolls-Royce’em – zapowiedziała Wawrzynkiewicz.

To jednak tylko część planów. PGZ i brytyjski koncern zamierzają również uruchomić wspólne projekty dotyczące produkcji, serwisu oraz napraw zespołów napędowych do okrętów i statków. W prace badawczo-rozwojowo-produkcyjne mają być zaangażowane m.in. MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A., Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej S.A., Stocznia Remontowa „Nauta” S.A. oraz Energomontaż-Północ Gdynia Sp. z o.o. Na razie ani PGZ, ani Rolls-Royce nie ujawniają szczegółów tej kooperacji.

To nie pierwsze wspólne przedsięwzięcia obu koncernów. Od kilku lat Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne z Poznania zajmują się naprawami i serwisem silników do czołgów Leopard 2A4 i 2A5 wyprodukowanych przez niemiecką firmę MTU, która jest częścią brytyjskiego holdingu. – Rolls-Royce jest obecny w Polsce od ponad 20 lat. Jestem przekonany, że podpisanie umowy z PGZ to początek wieloletniej współpracy z polskim przemysłem – podkreślał Paul Kaye, prezes Rolls-Royce International.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Rolls Royce

dodaj komentarz

komentarze


Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
 
Czarna Dywizja z tytułem mistrzów
Kluczowy partner
Polskie Casy będą nowocześniejsze
Ostre słowa, mocne ciosy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Co słychać pod wodą?
Ustawa amunicyjna podpisana przez prezydenta
„Szczury Tobruku” atakują
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Ogień Czarnej Pantery
Kadeci na medal
Użyteczno-bojowy sprawdzian lubelskich i szwedzkich terytorialsów
Pożegnanie z Żaganiem
Zimowe wyzwanie dla ratowników
Podziękowania dla żołnierzy reprezentujących w sporcie lubuską dywizję
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sejm pracuje nad ustawą o produkcji amunicji
Kluczowa rola Polaków
„Siły specjalne” dały mi siłę!
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Determinacja i wola walki to podstawa
Karta dla rodzin wojskowych
W obronie Tobruku, Grobowca Szejka i na pustynnych patrolach
Zyskać przewagę w powietrzu
Olympus in Paris
Wszystkie oczy na Bałtyk
Wielkie inwestycje w krakowskim szpitalu wojskowym
Donald Tusk po szczycie NB8: Bezpieczeństwo, odporność i Ukraina pozostaną naszymi priorytetami
Szkoleniowa pomoc dla walczącej Ukrainy
Bój o cyberbezpieczeństwo
Druga Gala Sportu Dowództwa Generalnego
SkyGuardian dla wojska
Więcej pieniędzy za służbę podczas kryzysu
Polskie „JAG” już działa
Mniej obcy w obcym kraju
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Polsko-ukraińskie porozumienie ws. ekshumacji ofiar rzezi wołyńskiej
Czworonożny żandarm w Paryżu
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
Fundusze na obronność będą dalej rosły
Aplikuj na kurs oficerski
W Toruniu szkolą na międzynarodowym poziomie
Srebro na krótkim torze reprezentanta braniewskiej brygady
Jak Polacy szkolą Ukraińców
„Feniks” wciąż jest potrzebny
„Nie strzela się w plecy!”. Krwawa bałkańska epopeja polskiego czetnika
Trzy medale żołnierzy w pucharach świata
Wybiła godzina zemsty
Grupa WB idzie na rekord
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Trudne otwarcie, czyli marynarka bez morza
Transformacja wymogiem XXI wieku
Ustawa o zwiększeniu produkcji amunicji przyjęta
Zmiana warty w PKW Liban
Wojsko otrzymało sprzęt do budowy Tarczy Wschód
Medycyna „pancerna”
Olimp w Paryżu
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Terytorialsi zobaczą więcej
Homar, czyli przełom

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO