moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Pilot rozbitego MiG-a nie katapultował się

Wiemy już, że pilot myśliwca MiG-29 nie katapultował się, lecz na szczegółowe informacje dotyczące przyczyn tego zdarzenia trzeba jeszcze poczekać – mówi Bartosz Kownacki, wiceminister obrony narodowej. W poniedziałek po południu doszło do wypadku myśliwca. Samolot rozbił się 8 kilometrów przed pasem startowym w Mińsku Mazowieckim.

 

Jak dowiedzieliśmy się w Ministerstwie Obrony Narodowej, są już pierwsze informacje dotyczące przebiegu poniedziałkowego wypadku MiG-a 29. Samolot z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego pilotowany przez 28-letniego lotnika rozbił się w okolicach Kałuszyna na Mazowszu. – Pilot miał naprawdę dużo szczęścia. Przeżył, mimo że nie opuścił samolotu, zanim ten uderzył w ziemię – mówi polsce-zbrojnej.pl wiceminister Bartosz Kownacki. – Wiemy już, że pilot nie katapultował się, lecz na pozostałe informacje trzeba jeszcze poczekać. Sprawę prowadzi Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego – dodaje wiceszef resortu obrony.

Do wypadku wojskowego myśliwca z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego doszło w poniedziałek po godzinie 17. – Samolot zniżył wysokość i zniknął z radarów. Pilot nie zgłaszał wcześniej żadnych problemów z  maszyną – mówił kilka godzin po zdarzeniu płk Piotr Iwaszko, dowódca 23 Bazy. – To pierwszy wypadek lotniczy z udziałem MiG-29 w Polsce – dodał.

Samolot miał wylądować na lotnisku w Mińsku Mazowieckim, ale rozbił się 8 kilometrów przed pasem startowym, w okolicach miejscowości Kałuszyn. W pierwszych komunikatach służby informowały, że pilot zdążył się katapultować, dziś wiadomo już, że tak się nie stało. Ministerstwo obrony prosi, by do czasu wyjaśnienia okoliczności wypadku wstrzymać się ze spekulacjami i ocenami.

Akcja poszukiwawczo-ratownicza rozpoczęła się natychmiast po zniknięciu samolotu z radaru. Uczestniczyło w niej ponad 200 żołnierzy oraz około 60 jednostek sprzętu wojskowego. Wojskowych wspierały także inne służby, m.in. policja i straż pożarna. Poszukiwania prowadzono na obszarze około 15 km kwadratowych, a pilota znaleziono po około 2 godzinach. Ratownicy medyczni podjęli rannego i udzielili mu pierwszej pomocy. Życiu porucznika nie zagraża niebezpieczeństwo. Został przetransportowany do Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie, gdzie przeszedł operację stawu skokowego.

Na miejscu zdarzenia działania prowadzi Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, prokuratura oraz Żandarmeria Wojskowa.

MKS

autor zdjęć: st. chor. sztab. mar. Arkadiusz Dwulatek / CC DORSZ

dodaj komentarz

komentarze


Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
 
Druga Gala Sportu Dowództwa Generalnego
Donald Tusk po szczycie NB8: Bezpieczeństwo, odporność i Ukraina pozostaną naszymi priorytetami
Srebro na krótkim torze reprezentanta braniewskiej brygady
Determinacja i wola walki to podstawa
Ogień Czarnej Pantery
Grupa WB idzie na rekord
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Mniej obcy w obcym kraju
SkyGuardian dla wojska
Wszystkie oczy na Bałtyk
Ustawa o zwiększeniu produkcji amunicji przyjęta
Ustawa amunicyjna podpisana przez prezydenta
Aplikuj na kurs oficerski
Wojsko otrzymało sprzęt do budowy Tarczy Wschód
„Szczury Tobruku” atakują
Trzy medale żołnierzy w pucharach świata
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Podziękowania dla żołnierzy reprezentujących w sporcie lubuską dywizję
Zyskać przewagę w powietrzu
W Toruniu szkolą na międzynarodowym poziomie
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Wielkie inwestycje w krakowskim szpitalu wojskowym
W obronie Tobruku, Grobowca Szejka i na pustynnych patrolach
Fundusze na obronność będą dalej rosły
Polskie „JAG” już działa
Medycyna „pancerna”
Użyteczno-bojowy sprawdzian lubelskich i szwedzkich terytorialsów
„Siły specjalne” dały mi siłę!
Co słychać pod wodą?
„Nie strzela się w plecy!”. Krwawa bałkańska epopeja polskiego czetnika
Terytorialsi zobaczą więcej
Olympus in Paris
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Homar, czyli przełom
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Polsko-ukraińskie porozumienie ws. ekshumacji ofiar rzezi wołyńskiej
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Wybiła godzina zemsty
Transformacja wymogiem XXI wieku
Olimp w Paryżu
Czarna Dywizja z tytułem mistrzów
Czworonożny żandarm w Paryżu
Szkoleniowa pomoc dla walczącej Ukrainy
Pożegnanie z Żaganiem
Karta dla rodzin wojskowych
Ostre słowa, mocne ciosy
Kluczowa rola Polaków
Więcej pieniędzy za służbę podczas kryzysu
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Feniks” wciąż jest potrzebny
Bój o cyberbezpieczeństwo
Trudne otwarcie, czyli marynarka bez morza
Sejm pracuje nad ustawą o produkcji amunicji
Zmiana warty w PKW Liban

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO